Kwartierstaat Pieter Frans Engwirda.

1 Pieter Frans Engwirda, arts, wonende te Bovenkarspel en te Tilburg, is geboren op 23 juli 1903 te Stadskanaal, is overleden op 11 oktober 1959 te Bovenkarspel, is begraven te Bovenkarspel (rk). Hij werd 56 jaar.
Hij trouwt op 2 oktober 1940 te Amsterdam, trouwt (kerk) op 2 oktober 1940 te Amsterdam (HH Martelaren van Gorcum) op 37-jarige leeftijd met de 31-jarige Theresia Maria Petronella Hermina (Trees) van Alphen. Theresia Maria Petronella Hermina (Trees) is geboren op 4 mei 1909 te Nijmegen.

2 Poppe Pieters Engwirda, notaris, wonende te Stadskanaal, is geboren op 14 oktober 1863 te Tirns (Wym), is overleden op 7 maart 1922 te Stadskanaal, is begraven te Stadskanaal (rk). Hij werd 58 jaar.
Hij trouwt op 17 oktober 1895 te Davos Zwitserland op 32-jarige leeftijd met de 30-jarige
3 Tietje Gerrits Ypma is geboren op 24 december 1864 te Arum (Won), is overleden op 2 april 1942 te Groningen, is begraven te Stadskanaal (rk). Zij werd 77 jaar.

4 Petrus Harmens (Pieter) Engwirda, veehouder, wonende te Oosterend en te Tirns, is geboren op 21 april 1820 te Oosterwierum (Baar), is overleden op 19 november 1867 te Tirns (Wym), is begraven te Tirns. Hij werd 47 jaar.
Hij trouwt op 9 mei 1846 te Wonseradeel op 26-jarige leeftijd met de 26-jarige
5 Geertje Sjoerds van der Werf, boerin, wonende te Tirns, is geboren op 15 augustus 1819 te Bolsward, is overleden op 3 september 1881 te Bolsward, is begraven te Tirns. Zij werd 62 jaar.

6 Gerrit Yebs Ypma, veehouder, wonende te Arum, is geboren op 10 oktober 1832 te Witmarsum (Won), is overleden op 22 januari 1891 te Arum (Won), is begraven te Bolsward (rk). Hij werd 58 jaar.
Hij trouwt op 28 oktober 1855 te Bolsward op 23-jarige leeftijd (1) met de 21-jarige Fokje Tjebbes Hettinga, dochter van Tjebbe Klazes Hettinga (14) en Trijntje Sybrens de Boer (15). Fokje Tjebbes is geboren op 11 februari 1834 te Bolsward, is overleden op 11 mei 1860 te Arum (Won), is begraven te Arum. Zij werd 26 jaar.
Hij trouwt op 27 februari 1870 te Bolsward op 37-jarige leeftijd (3) met de 41-jarige Liskje Sjoerds van der Werf, dochter van Sjoerd Sibles van der Werf (10) en Oeke Ypes Hollander (11). Liskje Sjoerds, boerin, wonende te Arum, is geboren op 22 mei 1828 te Burgwerd (Won), is overleden op 22 november 1891 te Arum (Won), is begraven te Bolsward (rk). Zij werd 63 jaar.
Zij was eerder gehuwd (1) op 29 mei 1853 te Bolsward met Douwe Jacobs van den Oever, zoon van Jacob Bouwes van den Oever en Agatha Hayes (Akke) van der Werf. Douwe Jacobs, koopman, wonende te Bolsward, is geboren op 31 augustus 1830 te Bolsward, is overleden op 27 juli 1866 te Bolsward. Hij werd 35 jaar.
Hij trouwt op 21 mei 1862 te Wonseradeel op 29-jarige leeftijd (2) met de 19-jarige
7 Agatha Maria Tjebbes Hettinga, boerin, is geboren op 2 februari 1843 te Bolsward, is overleden op 1 december 1866 te Arum (Won), is begraven te Bolsward (rk). Zij werd 23 jaar.

8 Harmen Franses Engwerda, boer, wonende te Oosterwierum, te Loënga en te Scharnegoutum, is geboren op 26 oktober 1792 te Scharnegoutum (Wym), is gedoopt op 27 oktober 1792 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Age Harmens Engwirda), is overleden op 4 juni 1864 te Oosterwierum (Baar), is begraven te Oosterwierum (rk). Hij werd 71 jaar.
Hij trouwt op 1 september 1815 te Marie Nijland (Wym), op 22-jarige leeftijd met de 29-jarige
9 Marijke Pieters Teppema is geboren te Loënga (Wym), is gedoopt op 19 februari 1786 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Jeltje Jans Teppema), is overleden op 6 mei 1874 te Oosterwierum (Baar). Zij werd 88 jaar.

10 Sjoerd Sibles van der Werf, veehouder, wonende te Burgwerd, is geboren te Longerhouw, is gedoopt op 8 maart 1794 te Makkum (rk) (doopgetuige was Hylke Sjoerds van der Werf), is overleden op 21 maart 1848 te Grons-Burgwerd (Won), is begraven te Burgwerd. Hij werd 54 jaar.
Hij trouwt op 22 juli 1837 te Wonseradeel, op 43-jarige leeftijd (2) met de 28-jarige Taetske Fongers (Theodora) Huitema, dochter van Fonger Huites Huitema en Jantje Johannes Bouma. Taetske Fongers (Theodora) is geboren te Burgwerd (Won), is gedoopt op 17 december 1808 te Bolsward (rk St.Martinus) (doopgetuige was Agneet Ates Kuipers), is overleden op 28 januari 1890 te Bolsward, is begraven te Blauwhuis (rk). Zij werd 81 jaar.
Hij trouwt op 21 december 1816 te Mairie Tjerkwerd (Won) op 22-jarige leeftijd (1) met de 19-jarige
11 Oeke Ypes Hollander, boerin, is geboren te Grons-Burgwerd (Won), is gedoopt op 26 mei 1797 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Goukje Sybrens), is overleden op 4 oktober 1834 te Grons-Burgwerd (Won), is begraven te Burgwerd. Zij werd 37 jaar.

12 Yeb Jans (Greate Yeb) Ypma, veehouder, wonende te Witmarsum, is geboren te Witmarsum (Won), is gedoopt op 3 oktober 1780 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Hotse Hilles), is overleden op 18 november 1858 te Witmarsum (Won). Hij werd 78 jaar.
Hij trouwt (kerk) op 16 oktober 1809 te Makkum (rk) op 29-jarige leeftijd (1) met de 17-jarige Antje Sibles van der Werf, dochter van Sible Sjoerds van der Werf (20) en Catharina Dirks (Trijntje) Tolsma (21). Antje Sibles is geboren te Longerhouw (Won), is gedoopt op 13 januari 1792 te Makkum (rk) (doopgetuige waren Scheltje Durks en Gees van der Nest), is overleden op 11 december 1823 te Witmarsum (Won). Zij werd 31 jaar.
Hij trouwt op 29 september 1827 te Wonseradeel op 46-jarige leeftijd (2) met de 27-jarige
13 Tietje Martens de Vreeze, boerin, is geboren te Workum, is gedoopt op 7 oktober 1799 te Workum (rk) (doopgetuige was Elske Jacobs), is overleden op 18 januari 1872 te Bolsward. Zij werd 72 jaar.

14 Tjebbe Klazes Hettinga, veehouder, wonende te Bolsward en te Nijland, is geboren op 8 mei 1803 te Terkaple (Ut), is gedoopt op 17 mei 1803 te Joure (rk) (doopgetuige was Cornelis Tjebbes Witteveen), is overleden op 5 december 1856 te Bolsward, is begraven te Bolsward (rk). Hij werd 53 jaar.
Hij trouwt op 29 april 1826 te Wymbritseradeel op 22-jarige leeftijd met de 20-jarige
15 Trijntje Sybrens de Boer, boerin, is geboren te Bolsward, is gedoopt op 4 augustus 1805 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Jetske Rientses Huitema (zie 63)), is overleden op 29 januari 1845 te Bolsward, is begraven te Bolsward (rk). Zij werd 39 jaar.

16 Frans Meinderts Engwerda, veehouder, wonende te Scharnegoutum en te Deersum, is geboren te Dronrijp (Men), is gedoopt op 12 december 1757 te Dronrijp (rk) (doopgetuige was Douwe Jackles), is overleden op 19 september 1831 te Scharnegoutum (Wym). Hij werd 73 jaar.
Hij trouwt op 12 mei 1779 te Rauwerderhem op 21-jarige leeftijd met de ongeveer 28-jarige
17 Akke Harmens Ingwerda, boerin, is geboren rond 1751, is overleden op 29 september 1817 te Scharnegoutum (Wym). Zij werd ongeveer 66 jaar.

18 Pieter Jans Teppema, veehouder, wonende te Loënga en te Scharnegoutum, is geboren te Scharnegoutum (Wym), is gedoopt op 14 februari 1752 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Murk Jans Jorna), is overleden op 6 oktober 1826 te Oosterend (Hen). Hij werd 74 jaar.
Hij trouwt op 17 september 1776 te Wymbritseradeel, trouwt (kerk) op 17 september 1776 te Roodhuis (rk) op 24-jarige leeftijd met de 31-jarige
19 Minke Gerbens is geboren op 4 februari 1745 te Loënga (Wym), is gedoopt op 5 februari 1745 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Afke Cornelis), is overleden op 26 april 1818 te Loënga (Wym). Zij werd 73 jaar.

20 Sible Sjoerds van der Werf, rentenier en veehouder, wonende te Bolsward en te Longerhouw, is geboren te Bolsward, is gedoopt op 31 juli 1753 te Bolsward (rk St.Martinus) (doopgetuige was Wybe Hylkes), is overleden op 1 september 1832 te Bolsward. Hij werd 79 jaar.
Hij trouwt op 28 augustus 1785 te Harlingen (herv) op 32-jarige leeftijd met de 29-jarige
21 Catharina Dirks (Trijntje) Tolsma, boerin, is geboren op 12 mei 1756 te Leeuwarden, is gedoopt op 13 mei 1756 te Leeuwarden (rk) (doopgetuige was Stijntje Lammerts de Haan), is overleden op 5 januari 1828 te Bolsward. Zij werd 71 jaar.

22 Ype Dirks Hollander, veehouder, wonende te Pietersbierum en te Burgwerd, is geboren te Dronrijp (Men), is gedoopt op 7 augustus 1745 te Dronrijp (rk) (doopgetuige was Marijke Pieters), is overleden op 11 augustus 1822 te Grons-Burgwerd (Won). Hij werd 77 jaar.
Hij trouwt op 14 november 1774 te Gerecht Wonseradeel, trouwt (kerk) op 14 november 1774 te Makkum (rk) op 29-jarige leeftijd (1) met de 19-jarige Trijntje Reins Engwerda, dochter van Reyn Johannes Engwerda en Baatje Douwes Donia. Trijntje Reins is geboren te Makkum (Won), is gedoopt op 26 februari 1755 te Makkum (rk) (doopgetuige was Klaaske Sipkes Adema), is overleden in 1785 te Burgwerd. Zij werd 30 jaar.
Hij trouwt op 2 december 1786 te Gerecht Wonseradeel, trouwt (kerk) op 2 december 1786 te Bolsward (rk) op 41-jarige leeftijd (2) met de 27-jarige

23 Geertje Gerrits Oostra, boerin, is geboren te Oosthem (Wym), is gedoopt op 11 juli 1759 te Blauwhuis (rk) (doopgetuige was Sjouk Hotses), is overleden op 27 mei 1839 te Bolsward. Zij werd 79 jaar.

24 Jan Yebs (Ypma), veehouder, wonende te Witmarsum, is geboren te Arum (Won), is gedoopt op 6 november 1743 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Jarig Fokkes), is overleden op 15 januari 1798 te Witmarsum (Won). Hij werd 54 jaar.
Hij trouwt op 11 mei 1777 te Witmarsum (herv), trouwt (kerk) op 11 mei 1777 te Bolsward (rk St.Franciscus) op 33-jarige leeftijd met de 24-jarige
25 Gerritje Hilles Vellinga is geboren te Burgwerd, is gedoopt op 28 oktober 1752 te Bolsward (rk St.Martinus) (doopgetuige was Nieske Gerrits), is overleden op 12 mei 1816 te Witmarsum (Won). Zij werd 63 jaar.

26 Marten Jacobs (de Vreeze), schipperknecht, is gedoopt op 6 april 1770 te Workum (rk) (doopgetuige was Hendrik Berends), is overleden op 10 maart 1809 te Amsterdam, is begraven te Workum. Hij werd 38 jaar.
Hij trouwt op 12 januari 1796 te Gerecht Workum, trouwt (kerk) op 12 januari 1796 te Workum (rk) op 25-jarige leeftijd met de 25-jarige
27 Aagje Ages (Walta) is geboren te Workum, is gedoopt op 13 november 1770 te Workum (rk) (doopgetuige was Robijn Klases), is overleden op 15 december 1811 te Workum, is begraven te Workum. Zij werd 41 jaar.

28 Klaas Reins Hettinga, boer, wonende te Idzega en te Terkaple, is geboren te Teroele (Don), is gedoopt op 15 juli 1774 te Op de Heide-St.Nicolaasga (rk) (doopgetuige was Froukje Jelles), is overleden op 27 juli 1858 te Idzega (Wym). Hij werd 84 jaar.
Hij trouwt (kerk) op 18 mei 1800 te Joure (rk) op 25-jarige leeftijd met de 24-jarige
29 Grietje Tjebbes Witteveen, boerin, is geboren te Akmarijp (Ut), is gedoopt op 4 februari 1776 te Joure (rk) (doopgetuige was Grietje Claesses), is overleden op 28 mei 1815 te Idzega (Wym). Zij werd 39 jaar.

30 Sybren Durks de Boer, veehouder, wonende te Bolsward, is geboren te Bolsward, is gedoopt op 23 maart 1764 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Bauckje Gerbens), is overleden op 18 september 1808 te Bolsward. Hij werd 44 jaar.
Hij trouwt op 22 september 1799 te Nijland, trouwt (kerk) op 22 september 1799 te Bolsward (rk St.Franciscus) (huwelijksgetuige waren Pier Dirks de Boer en Otte Ysbrands Galema (zie 62)) op 35-jarige leeftijd met de 23-jarige
31 Fokje Ottes (Galema) is geboren te Nijland (Wym), is gedoopt op 22 december 1775 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Fokje Klazes), is overleden op 18 juni 1811 te Nijland (Wym), is begraven te Nijland. Zij werd 35 jaar.
Zij trouwt (kerk) op 14 april 1810 te Bolsward (rk St.Franciscus) op 34-jarige leeftijd (2) met de 29-jarige Johannes Sjoerds (Jan) Postma, zoon van Sjoerd Sjoerds en Sybrigje Foppes van Scheltinga. Johannes Sjoerds (Jan), boer, wonende te Bolsward, is geboren te Abbega (Wym), is gedoopt op 16 oktober 1780 te Blauwhuis (rk) (doopgetuige was Bokke Foppes), is overleden op 13 februari 1860 te Bolsward, is begraven te Bolsward (rk). Hij werd 79 jaar.
Hij was eerder gehuwd (1) op 25 oktober 1805 te Roodhuis (rk) met Marijke Hendriks, dochter van Hendrik (Haringsma) Klazes en Feikje Jans Teppema. Marijke is geboren te Oosterend (Hen), is gedoopt op 5 februari 1779 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Aafke Jans Tjepkema-Teppema), is overleden op 28 juni 1809 te Bolsward. Zij werd 30 jaar.
Hij was later gehuwd (3) op 22 april 1814 te Mairie Tjerkwerd (Won) met Jetske Taekes van Teeken, dochter van Taeke Taekes en Akke Wopkes. Jetske Taekes is geboren te Exmorra (Won), is gedoopt op 25 mei 1777 te Makkum (rk) (doopgetuige was Hieke Taekes), is overleden op 16 februari 1817 te Bolsward. Zij werd 39 jaar.
Hij was later gehuwd (4) op 11 januari 1818 te Bolsward met Akke Sybrens van der Meulen, dochter van Siebren Lolles van der Meulen en Baukje Paulus Andela. Akke Sybrens is geboren te Westhem (Wym), is gedoopt op 13 augustus 1787 te Blauwhuis (rk) (doopgetuige was Marten Deurks), is overleden op 25 januari 1826 te Bolsward. Zij werd 38 jaar.
Hij was later gehuwd (5) op 1 oktober 1826 te Bolsward met Gatske Ypkes Visser, dochter van Ypke Gosses Visser en Luutske Rients. Gatske Ypkes is geboren te Greonterp (Won), is gedoopt op 24 januari 1793 te Blauwhuis (rk) (doopgetuige was Gatske Gosses), is overleden op 8 maart 1879 te Bolsward. Zij werd 86 jaar.

Generatie VI (oudouders)

32 Meindert Douwes, wonende te Dronrijp en te Flansum, is geboren rond 1703, is overleden rond 1779. Hij werd ongeveer 76 jaar.
Hij trouwt op 23 november 1728 te Rauwerderhem (huwelijksgetuige waren Douwe Willems Nijdam en Jouw Johannes), trouwt (kerk) op 25 november 1728 te Irnsum (rk) (huwelijksgetuige waren Antje Wybes en Trijntje Jelles) op ongeveer 25-jarige leeftijd (1) met Jeltje Jouws, dochter van Jouw Johannes.
Hij trouwt op 17 februari 1737 te Wirdum (herv) op ongeveer 34-jarige leeftijd (2) met
33 Hitje Jans.

34 Harmen Sakes, mr bakker en koopman, wonende te Poppingawier, is gedoopt op 7 juli 1721 te Irnsum (rk).
Hij trouwt op 12 juni 1746 te Poppingawier, trouwt (kerk) op 1 juli 1746 te Irnsum (rk) op 24-jarige leeftijd met
35 Antje Ages is overleden op 2 oktober 1810 te Poppingawier.

36 Jan Murks Jorna, boer, wonende te Scharnegoutum en te Tirns, is geboren in 1697 te Deersum (Rau), is overleden op 15 april 1753 te Scharnegoutum (Wym). Hij werd 56 jaar.
Hij trouwt op 14 januari 1728 te Rauwerderhem, trouwt (kerk) op 17 januari 1728 te Roodhuis (rk) op 31-jarige leeftijd (1) met de ongeveer 28-jarige Feikje Ales, dochter van Ale Alberts en Geertje Louws. Feikje is geboren rond 1700, is overleden op 27 juli 1739 te Scharnegoutum. Zij werd ongeveer 39 jaar.
Hij trouwt (kerk) op 23 januari 1742 te Roodhuis (rk) op 45-jarige leeftijd (2) met de 18-jarige
37 Marijke Hendriks Mulder is geboren te Poppingawier (Rau), is gedoopt op 17 januari 1724 te Irnsum (rk) (doopgetuige was Elske Hendriks Mulder), is overleden op 29 januari 1808 te Scharnegoutum (Wym). Zij werd 84 jaar.
Zij trouwt in 1757 op 33-jarige leeftijd (2) met Jan Jansen Boersma. Jan Jansen is overleden op 10 augustus 1783 te Scharnegoutum.

38 Gerben Nannes, veehouder, wonende te Loënga, is geboren rond 1716 te Tjalhuizum (Wym), is overleden op 15 juni 1806. Hij werd ongeveer 90 jaar.
Hij trouwt rond 1743 op ongeveer 27-jarige leeftijd met de ongeveer 18-jarige
39 Pietje Pieters is geboren te Loënga (Wym), is gedoopt op 14 september 1725 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Oults Wybes), is overleden op 10 augustus 1745. Zij werd 19 jaar.

40 Sjoerd Douwes, veehouder, wonende te Kubaard, te Bolsward en te Exmorra, is geboren rond 1722 te Tjerkwerd, is overleden op 27 september 1792 te Bolsward. Hij werd ongeveer 70 jaar.
Hij trouwt op 19 september 1750 te Gerecht Wonseradeel, trouwt (kerk) te Bolsward (rk St.Martinus) op ongeveer 28-jarige leeftijd met de 24-jarige
41 Liskje Sibles is geboren in 1726 te Heeg (Wym), is overleden op 10 maart 1804 te Bolsward. Zij werd 78 jaar.

42 Dirk (Tolsma) Jakles, landbouwer en tolgaarder, wonende te Wijnaldum, te Boer, te Kubaard, te Franeker, te Leeuwarden en te Dronrijp, is geboren rond 1719 te Tzummarum, is overleden op 3 oktober 1798 te Wijnaldum (Bar). Hij werd ongeveer 79 jaar.
Hij trouwt op 10 juni 1753 te Dronrijp, trouwt (kerk) op 10 juni 1753 te Leeuwarden op ongeveer 34-jarige leeftijd met de 24-jarige
43 Antje Lammerts de Haan is geboren te Boer (Frdl), is gedoopt op 6 mei 1729 te Franeker (rk) (doopgetuige was Hans Gossens), is overleden op 22 april 1811 te Wijnaldum (Bar). Zij werd 81 jaar.

44 Dirk Gerrits Hollander, wonende te Dronrijp, te Kimswerd en te Wijnaldum, is geboren te Pietersbierum (Bar), is gedoopt op 4 juli 1703 te Harlingen (rk) (doopgetuige was Aafke Dirks Hollander), is overleden op 21 juli 1754 te Pietersbierum (Bar), is begraven te Herbayum. Hij werd 51 jaar.
Hij trouwt op 2 februari 1732 te Gerecht Harlingen, trouwt (kerk) op 21 januari 1732 te Makkum (rk) op 28-jarige leeftijd (1) met de 21-jarige Sjoukjen Johannes Engwerda, dochter van Johannes Reyns Engwerda en Trijntje Frankes Franckena. Sjoukjen Johannes is gedoopt op 9 november 1710 te Workum (rk) (doopgetuige was Brechtje Jackles Hobbema), is overleden in 1736 te Pietersbierum. Zij werd 26 jaar.
Hij trouwt op 30 oktober 1742 te Gerecht Franeker, trouwt (kerk) op 31 oktober 1742 te Franeker (rk) op 39-jarige leeftijd (2) met de 25-jarige
45 Baukje Pieters is geboren in maart 1717, is overleden op 22 november 1798 te Herbayum (Frdl), is begraven te Herbayum. Zij werd 81 jaar.
Zij trouwt op 5 september 1756 te Gerecht Pietersbierum, trouwt (kerk) op 5 september 1756 te Harlingen (rk) op 39-jarige leeftijd (2) met Jan Gerrits.

46 Gerrit Broers.
Hij trouwt rond 1758 met de ongeveer 24-jarige
47 Oeke (Ulkje) Siebrens is geboren te Workum, is gedoopt op 28 december 1734 te Workum (rk).

48 Yeb Matheus, boer, wonende te Menaldum en te Arum, is geboren rond 1696 te Arum (Won), is overleden op 10 mei 1753 te Arum (Won). Hij werd ongeveer 57 jaar.
Hij trouwt op 1 mei 1723 te Wonseradeel op ongeveer 27-jarige leeftijd (1) met Detje Jans, dochter van Jan en Eeke. Detje, wonende te Arum, is overleden op 31 oktober 1739 te Menaldum.
Hij trouwt op 6 augustus 1743 te Wonseradeel, trouwt (kerk) op 10 augustus 1743 te Bolsward (rk St.Franciscus) op ongeveer 47-jarige leeftijd (2) met de ongeveer 23-jarige
49 Tietje Fokkes is geboren rond 1720 te Schingen, is overleden op 28 oktober 1767 te Lollum (Won). Zij werd ongeveer 47 jaar.

50 Hille Gerrits, wonende te Burgwerd en te Grouw, is geboren te Loënga (Wym), is gedoopt op 20 februari 1716 te Roodhuis (rk) (doopgetuige was Simpke Hilles), is overleden in 1784 te Burgwerd. Hij werd 68 jaar.
Hij trouwt op 27 mei 1742 te Grouw op 26-jarige leeftijd met
51 Antje Hoytes is overleden te Burgwerd.

52 Jacob Christiaans, schipper, is overleden rond 1779 te Workum.
Hij trouwt op 9 december 1764 te Workum met de ongeveer 22-jarige
53 Tietje Klazes is geboren rond 1742, is overleden op 15 mei 1817 te Workum. Zij werd ongeveer 75 jaar.

54 Age Klases, wonende te Workum, is verdronken in 1781.
Hij trouwt (kerk) op 18 februari 1757 te Workum (rk) met
55 Trijntje Floris is overleden op 9 april 1799 te Workum.

56 Rein Jacobs, veehouder, wonende te Teroele en te Ypecolsga, is geboren rond 1722 te Ypecolsga, is overleden op 13 mei 1805 te Teroele (Don). Hij werd ongeveer 83 jaar.
Hij trouwt op 8 juni 1755 te Woudsend (rk) op ongeveer 33-jarige leeftijd met de ongeveer 25-jarige
57 Reinske Wybes is geboren rond 1730, is overleden op 12 maart 1799 te Teroele (Don). Zij werd ongeveer 69 jaar.

58 Tjebbe Cornelis Witteveen, veehouder, wonende te Akmarijp, is geboren op 18 april 1743 te Doniaga (Don), is overleden op 1 oktober 1821 te Akmarijp (Ut), is begraven te Akmarijp. Hij werd 78 jaar.
Hij trouwt (kerk) op 11 juni 1770 te St.Nicolaasga (rk) op 27-jarige leeftijd met de 19-jarige
59 Marijke Klazes (Rijpkema) is geboren te Goingarijp (Don), is gedoopt op 21 april 1751 te St.Nicolaasga (rk) (doopgetuige was Jouk Ruurds), is overleden in 1800 te Akmarijp, is begraven te Akmarijp. Zij werd 49 jaar.

60 Dirk Hiddes de Boer, koopman, wonende te Bolsward, is geboren te Bolsward, is gedoopt op 12 januari 1739 te Bolsward (rk St.Franciscus) (doopgetuige was Trijntje Clases), is overleden op 20 maart 1795 te Bolsward, is begraven te Bolsward. Hij werd 56 jaar.
Hij trouwt op 18 mei 1763 te Gerecht Bolsward, trouwt (kerk) op 18 mei 1763 te Bolsward (rk St.Franciscus) op 24-jarige leeftijd met de 27-jarige
61 Eeke Jorrits, renteniersche, is geboren te Tirns (Wym), is gedoopt op 27 juni 1735 te Roodhuis (rk), is overleden op 27 juli 1820 te Bolsward. Zij werd 85 jaar.

62 Otte Ysbrands Galema, bakker en boer, wonende te Nijland, is geboren op 19 september 1744 te Oosterwierum (Baar), is gedoopt op 20 september 1744 te Wijtgaard (rk) (doopgetuige was oom Wybren Klazes), is overleden op 31 oktober 1826 te Bolsward, is begraven te Bolsward (rk). Hij werd 82 jaar.
Hij trouwt op 30 oktober 1772 te Gerecht Wonseradeel, trouwt (kerk) op 30 oktober 1772 te Blauwhuis (Wym) op 28-jarige leeftijd met de 21-jarige
63 Jetske Rientses Huitema is geboren te Hieslum, is gedoopt op 19 september 1751 te Blauwhuis (rk) (doopgetuige was tante Antje Sjieuwkes Homminga), is overleden op 23 maart 1825 te Nijland (Wym). Zij werd 73 jaar.